Cum poate fi rezolvată problema kilometrajului măsluit

Problema numărului de kilometri nereal al mașinilor second hand aflate la vânzare în România generează o mulțime de probleme tehnice și financiare pentru clienți.

Problema numărului de kilometri nereal al mașinilor second hand aflate la vânzare în România generează o mulțime de probleme tehnice și financiare pentru clienți.

Conform unui estimări emise de website-ul InspectorAuto.ro, circa 80% dintre mașinile second-hand aflate la vânzare în țară au intervenții asupra kilometrajului, ceea ce duce la un nivel ridicat al înșelăciunii. Ce este de făcut în acest caz? Preluarea unor modele aflate în alte state, iar sistemul Car Pass din Belgia poate reprezenta soluția.

Datul kilometrajului înapoi generează două mari probleme: Pe de o parte uzura reală a mașinii nu este cunoscută, iar pe de alta dealerii de mașini rulate nu au cum să facă față concurenței neloiale pe care le-o fac samsarii prin vanzarea masinilor la preturi mult mai atractive deoarece kilometri sunt dați înapoi și pentru că nu au nicio obligație privind garanția sau plata taxelor. În final au de pierdut clientul final și economia țării, adică, în cele din urma, tot clientul de bună credință”, a declarat Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

kilometri

Car Pass este la bază un ONG care implementează decizia Guvernului prin care fiecare service sau centru de inspecție tehnică periodică este obligat să transmită către un centru specializat numărul de kilometri ai mașinii de fiecare dată când aceasta intră în unitatea respectivă. Astfel, noul client, va cunoaște cu exactitate câți kilometri are mașina pe care o dorește. În plus, o altă soluție ar putea consta în scoaterea în afara legii a ajustărilor aduse kilometrajului, dar și interzicerea comerțului cu echipamente dedicate acestei operațiuni.

Mai mult decât atât, pe contractele de vânzare ar trebui introdusă o rubrică în cadrul căreia vânzătorul să menționeze numărul de kilometri al mașinii. În cazul în care se dovedește că acea valoare este falsă el să răspundă patrimonial sau penal pentru înșelăciune.

Exemple negative Car Pass din Belgia

Recordul de kilometri măsluți identificat de Car Pass în Belgia face referire la un Mercedes-Benz C 220 CDI din 2005. Kilometrajul acestui vehicul a fost dat înapoi de la 585.844 km la 167.562 km, o diferență de 418.282 km. Nici mașinile noi nu scapă de această practică.Uun Opel Vivaro din 2012, a avut dat kilometrajul înapoi cu 304.029 km, de la 363.690 km la 49.326 km.

Mai mult decât atât, există cazuri în care autovehiculele au kilometri dați înapoi de două – trei ori, odată cu fiecare schimbare de proprietar.

”Avem în față atât problema, cât și un model viabil de combatere a fenomenului de dare a kilometrajului înapoi. Întrebarea este dacă Guvernul României și Registrul Auto Român (RAR) vor să țină cont de aceste realități și să încerce să rezolve această problemă, cu beneficii pentru toți clienții de mașini, dar și pentru economia țării”, a declarat la final Mihai Cune.

Un exemplu al acestei înșelăciuni

Sursa: auto-bild.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *