Oglinda, oglinjoara lui Dascălu. Jurnal de miliardar

În buna tradiţie a clasamentelor care ţin loc de informaţii economice utile, Revista Capital a întocmit o ierarhie a celor mai frumoase malluri din România. Între primele trei poziţii ale topului se află şi Palas Iaşi, socotit a fi unul dintre complexurile comerciale cu o estetică de invidiat. Conform redactorilor de la Capital, se pare că afacerea lui Iulian Dascălu oferă şi alte avantaje, printre care şi un bun raport calitate/preţ în ceea ce priveşte chiria cerută proprietarilor de magazine. Reconfortat după o aşa lovitură dată la nivel de imagine, Iulian Dascălu şi-a aşternut pe hârtie câteva gânduri la început de an.

– Iubesc revistele economice. De ceva timp, am remarcat că au coperţile la fel de lucioase şi colorate ca şi tabloidele specializate în mondenităţi. Ultima oară când am răsfoit Capital sau Forbes, trăiam senzaţia că îmi plimbam degetele pe pielea de satin a Mihaelei Rădulescu sau Nicoletei Luciu. Mă bucură faptul că jurnalismul financiar nu mai seamănă cu Tribuna Economică de altădată, ci a ales să se integreze estetic pe birourile de zeci de mii de euro ale întreprinzătorilor ca mine. Mâine să nu uit să-mi sun secretara şi să-i spun să-l sune pe directorul economic care să-l sune pe directorul de marketing care să-l trimită pe asistent manager la şoferul femeii de serviciu şi să-i zică să facă un abonament la Capital. Pe trei luni, deocamdată, că aşa făceam şi pe vremuri cu Şoimii Patriei. Şi, pentru că tot mi-a fost lăudat Palasul ca fiind cel mai frumos mall din ţară, ieri am făcut o vizită incognito printre negustorii din complex. Mi-am pus mustaţă şi o şapcă pe cap, ca să nu fiu recunoscut. Am bântuit ore întregi prin zonă, savurând atmosfera de shopping cam seacă după sărbători. Paşii m-au dus şi la Zara, unde am admirat câteva frumoase echipamente vestimentare pentru snobi. Când să plec, un client s-a apropiat nervos de mine, mi-a smuls mustaţa şi a început să urle ca un nebun: “În Spania era mai ieftin!”. Proprietarul mi-a cerut scuze, spunând că oamenii din ziua de azi sunt lipsiţi de etichetă. Abia seara am văzut pe Facebook şmecheria cu eticheta preţului românesc, mai mare, lipită peste cea originală. Şi, care-i problema? De parcă eu i-aş dezbrăca pe mondenii care intră în Fratelli să văd dacă poartă chiloţi tetra sau Cătălin Botezatu. Imaginea vinde, dom’le, şi nu pe bani puţini! Gata, m-am enervat. Mâine o să-l concediez pe şoferul femeii de serviciu, pentru că nu mai am nevoie de abonament la Capital. Voi cumpăra spaţiu publicitar. Cât pot să-mi ceară pe metrul pătrat? Oricum, dau cu 10% mai mult decât Paszkany!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *