PONT DE SĂRBĂTORI: o imensă agenţie online

Dacă ar fi să facem un top al invențiilor care au schimbat cel mai mult fața lumii și comportamentul uman, nu credem că ar fi vreo greutate să desemnăm primul loc. Firește, ne referim la cele apărute în ultimii 40-50 de ani, nu în toată istoria umanității. Fără emoții că am greși prea mult, pe primul loc am plasa internetul. Cel puțin în România, unde avem cea mai rapidă rețea din Europa și una din cele mai rapide din lume. A devenit mult mai ușor și mai rapid să faci o bună parte din activitatea obișnuită de peste zi prin intermediul internetului, de la plata facturilor sau cumpărături, până la supravegherea copilului la grădiniță sau participarea la un protest de peste mări și țări.

Universal
Este imposibil să menționăm toate lucrurile pe care le putem face prin internet, așa că ne vom rezuma la un singur domeniu, cel al rezervărilor de camere la hotel. Și la un singur site de profit, probabil cel mai mare din lume: www.booking.com. „Booking”, adică „rezervare”. Acum câțiva ani, era tot un site important, dar nu găseai pe el decât un număr limitat de locuri de cazare, mai ales dacă aveai de mers în vreun oraș mărunt, pierdut pe hartă. Pentru mai multă siguranță, trebuia să frunzărești încă vreo câteva site-uri de profil. Între timp, mai degrabă intri direct pe site decât să apelezi la o agenție turistică. Și ea, tot booking.com folosește pentru a-ți găsi un loc de dormit.

Mai mult ca FIFA
Site-ul se laudă cu 836.308 de proprietăți din toată lumea, înregistrate la ei. E drept, au lucrat mult la baza de date. Ei zic că aceste hoteluri, pensiuni, hosteluri și alte modalități de cazare sunt din 220 de țări. Mai multe decât sunt înregistrate la FIFA, care are „doar” 209 membri, dar care la rândul ei are mai mulți membri decât ONU.

Zâmbesc cameristele?
Au lucrat intens și la interfața cu utilizatorul și la informațiile oferite. Poți afla practic orice din fișa de prezentare a hotelurilor, în ceea ce privește dotările și facilitățile oferite la prețul cerut. Inclusiv dacă micul dejun este plătit separat și cât costă, dacă hotelul are piscină la subsol și între ce ore funcționează sau dacă există posibilitatea de a primi în cameră un pătuț pentru copil. Notele date de clienți sunt cel mai bun indicator al calității, pentru că nu întotdeauna numărul de stele primite de hotel reflectă clar calitatea. Or, notele sunt date pentru orice: confort, curățenie, locație, wi-fi, comportamentul personalului etc. Poți să alegi între două hoteluri știind dinainte cât zâmbesc cameristele și dacă așteaptă și bacșiș pentru asta. Iar dacă totuși mai ai nelămuriri, îi poți întreba pe administratorii site-ului. Va suna cineva la hotel pentru tine, să întrebe ce culoare are pilota din pătuțul copilului. Și, firește, poți face toate astea și prin intermediul aplicației booking.com. Oferă și așa ceva. Pentru Android.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *