În Vinerea Neagră, românii au fost mai tari ca americanii

Americanii au creat conceptul de Black Friday, dar Google Trends ne arată că în România interesul pentru această sărbătoare este de două ori mai mare ca în State. Conform retailerului online CEL.ro, comportamentul consumatorului online se schimbă în perioada acestei campanii faţă de o perioadă obişnuită din an. Ca o primă concluzie a datelor centralizate pentru acest an se constată că românii au început să cumpere online folosind din ce în ce mai mult telefonul în detrimentul PC-ului sau laptop-ului. În Capitală, deja 53% dintre cumpărători au folosit telefonul. Valoarea medie a unui coș de cumpărături online a fost de peste 800 de lei.

Telefonul la putere
Reprezentanții magazinului online au declarat că de Black Friday 2016 aproape jumătate dintre cumpăratorii online au ales să acceseze site-ul de pe dispozitivele mobile – în proporţie de 45%. Aşa cum era de aşteptat, cel mai mare volum de trafic a fost generat de Bucureşti – aproximativ 40%, iar din acest trafic 53% a fost de pe dispozitivele mobile.
Deşi desktopul încă este preferat de majoritatea clienţilor, în ceea ce priveşte valoarea comenzilor s-a observat că în acest an, în Capitală, pentru prima dată, valoarea tranzacţiei de pe mobile a depăşit-o cu 9% pe cea de pe desktop, în timp ce în ţară valoarea tranzacţiilor de pe telefoanele mobile a fost sub desktop cu 10%.

Windows pe locul I
Preferinţele clienţilor se observă şi în sistemele de operare pe care le folosesc în accesarea site-urilor şi achiziţionarea produselor preferate: Windows direcţionează 52% din trafic, urmat de Android cu 36% şi iOS cu 7%. În general, deşi clienţii îşi propun să stea până noaptea târziu să prindă primele oferte de Black Friday, cei mai mulţi români fac cumpărăturile dimineaţa, până în prânz. Reprezentanții CEL.ro au afirmat că vârful traficului a fost atins pe 18 noiembrie, în intervalul 7:00 – 9:00 dimineaţa.

Laptopuri de gaming
În acest an, potrivit reprezentanţilor magazinului online, clienţii şi-au achiziţionat produse din aproape toate categoriile de produse listate pe site: de la televizoare, până la laptopuri şi telefoane, anvelope, electrocasnice, bricolaj, parfumuri și ceasuri etc. Ca trenduri, românii au preferat televizoarele smart cu caracteristici 4k şi laptopuri de gaming, care acum au avut preţuri mai accesibile.

850 valoarea medie
Au fost înregistrate 40.000 de comenzi, iar valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 850 de lei. Chiar dacă publicul ţintă al retailerului este predominant masculin (70% din clienţi sunt bărbaţi), retailerul a observat în această perioadă faptul că femeile au tendinţa de a folosi mai mult dispozitivele mobile, 52% din totalul traficului feminin preferând dispozitivele mobile, în comparaţie cu bărbaţii: doar 41% din totalul traficului masculin.

Mai ieftin și nu prea
Valoarea coşului de cumpărături al femeilor este însă mai mică decât valoarea cumpărăturilor bărbaţilor cu aproximativ 9%, în principiu pentru că femeile se orientează mai puţin spre produse de electro-it care sunt mai scumpe şi mai mult spre produse de îngrijire personală, parfumuri și ceasuri etc.

Pe vârste
În ceea ce priveşte vârsta clienţilor, în campania de Black Friday 2016 principalele categorii de vârsta active au fost categoria 25-34 şi 35-44. Categoria 25-34 a făcut cumpărături într-o proporţie mai mare faţă de categoria de vârstă 35-44, adică aproximativ 74%. Cu toate acestea, valoarea coşului de cumpărături a fost cu 16% mai mare în cazul categoriei de vârstă 35-44.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *