La orele de vârf, traficul auto e ca o pedeapsă

Autoritățile locale se încăpățânează să blocheze traficul auto din municipiu. Cele mai mari probleme apar în special la primele ore ale zilei. Atunci, zeci de mii de ieșeni încearcă să își ducă spre școală copiii și să ajungă la serviciu fără să întârzie prea mult. Acest lucru este însă rareori posibil. Dimineața, din aproape orice zonă ai circula spre Centru, cozile de mașini se întind pe sute de metri. În Păcurari, Mircea cel Bătrân, Galata, Tătărași, Nicolina se găsesc câteva dintre cele mai aglomerate artere ale municipiului.

Jale în Păcurari
Șoferii ieșeni au parte de noi și noi încercări. Să circuli cu mașina prin Iași pare a semăna mai mult cu o cursă cu obstacole, dar o cursă în care locul obstacolelor se schimbă permanent și periodic apar alte probleme. În loc să ajute la fluidizarea circulației, măsurile dispuse pe linie de trafic conduc la înrăutățirea traficului. Astfel se face că zone care ar fi trebuit să scape de aglomerație după investițiile făcute în ultimii ani, sunt aproape la fel de greu de străbătut. Un astfel de exemplu este zona Petru Poni – Fundație, care la orele dimineții se termină cu un blocaj chiar în pasajul Mihai Eminescu. Coada de mașini continuă și pe bulevardul Independenței, pe sensul de mers spre Târgu Cucu. Pe toată această distanță se circulă de multe ori doar bară la bară. Cozi interminabile la primele ore ale dimineții se înregistrează și în sens opus, de la fostul AMRS până la pasarela Octav Băncilă.

Pe Eternitate stai mult
Nici din zona Tătărași spre Centru nu se circulă mai bine. Strada Eternitate este o imensă coadă de autoturisme dimineața, până în zona Podul de Fier și de acolo până la Cinci Drumuri. Tot bară la bară se circulă și prin Galata, Mircea cel Bătrân sau șoseaua Naționala, în zona cartierului Cantemir. De obicei, în mai toate aceste zone, cozile își schimbă sensul de mers în a doua parte a zilei, când ieșenii își iau copiii de la școală și apoi se îndreaptă spre case. La fel se întâmplă și în Bucium sau Nicolina. Toate aceste probleme de trafic sunt agravate de o serie de măsuri nefericite luate de multe ori de autorități.

Desene pe asfalt
Șefii din Primărie au decis de curând să ofere un fel de prioritate tramvaielor în intersecții. Ca urmare, în multe zone în care există linie de tramvai, în apropiere de intersecție s-a interzis practic accesul autoturismelor. Zona a fost marcată la fel ca un scuar, zonă în care mașinile nu au acces. Măsura ar trebui să faciliteze accesul tramvaielor în intersecții, care nu vor mai trebui să stea în spatele mașinilor, mai ales în situația în care șoferii intenționează să vireze stânga. Astfel de marcaje au apărut deja pe strada Gării sau pe Străpungere Silvestru, intersecția din zona Billa. Dacă în situația mijloacelor de transport în comun este greu de cuantificat beneficiul adus de aceste modificări, pentru traficul auto înseamnă o problemă majoră de fluidizare. Practic, în zona acestor intersecții circulația este gâtuită, iar mașinile ar trebui să încerce să încapă pe un spațiu mai mic. Pe strada Gării situația este și mai complicată pentru că acolo există și mașini parcate care ocupă mai bine de o bandă din cele trei. Cum o altă bandă este marcată drept scuar întreaga circulație ar trebui să se desfășoare pe un singur fir. În niciuna dintre situații însă acel marcaj nu este respectat de șoferi. Este de văzut dacă în viitor se vor aplica sancțiuni pentru nerespectarea marcajelor.

S-au înmulțit zebrele
Nici semafoarele unite în sistem inteligent nu prea ajută la fluidizarea traficului, mai ales că încă se fac experimente pe șoferii din municipiu. La intersecția Moara de Foc s-a înființat o nouă trecere de pietoni, deși există una la mai puțin de 20 de metri. Intersecția, normal, este semaforizată. După noile modificări din zonă, strada care face legătura dintre Păcurari și Canta este aproape la orice oră plină de mașini. Cozile se întind și pe Păcurari, pe Canta, ceea ce conduce la îngreunarea traficului și pe aceste străzi.

Haos în trafic
O altă problemă sesizată de multe persoane este legată de mașinile școlilor de șoferi. Încă de la primele ore ale dimineții, pe străzi extrem de circulate se creează adevărate ambuteiaje în spatele celor care învață să șofeze. Ghinionul este complet când, în drum spre școala copilului, se întâlnesc mai multe mașini ale școlilor pe străzi pe care nu se pot efectua depășiri. În acel moment, în doar câteva minute strada se transformă într-un șarpe uriaș în fruntea căruia se află două persoane care învață să conducă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *