Campania electorală, FAZA PE LIKE-URI

Noul cadru legal pentru desfășurarea campaniei electorale a schimbat total modul în care candidații pot să se promoveze. Strictețea legată de cheltuirea banilor, limitarea campaniei doar la afișe sau pliante au făcut ca aproape toți candidații să caute noi variante de promovare. Având la îndemână exemplul apropiat al președintelui Klaus Johannis, candidații la funcțiile de primar, în principal, au luat cu asalt internetul. Indiferent de vârstă, de partid sau de pregătire, absolut fiecare candidat este prezent pe Facebook, unde încearcă să se promoveze și să atragă voturile ieșenilor. Unii au mai multe pagini, ca persoane publice, la partide, organizații, dar și armate întregi de ”postaci” care fac tot ce pot pentru a promova candidatul favorit. La Iași îi avem pe Facebook pe principalii candidați la Primărie.

Cei mai activi
Mihai Chirica are 27.566 like-uri pe pagina de persoană publică. Are mai multe postări zilnic, doar din activitatea de primar interimar al municipiului Iași. În afară de această pagină, acesta mai are una, Alături de Mihai Chirica- comunitate cu 1.152 like-uri. Aici apar postări cu mai multe emisiuni electorale, dar și postări cu evenimente publice din Iași.
La Marius Bodea s-au înregistrat 10.628 like-uri pe pagina de persoană publică. În cronologie se regăsesc câte patru-cinci postări zilnic, din activitatea electorală, emisiunile la care participă, articole din ziare, conferințe de presă sau aprecieri critice la adresa actualei administrații publice locale. Pe pagina candidatului PNL nu se găsesc multe referiri la partidul din care face parte sau la echipa de consilieri locali alături de care candidează.

73.000 de vizualizări
Pentru Iași are 6.577 like-uri pe pagina partid politic. Dacă pe paginile candidaților principalelor partide politice aproape că lipsesc referile la acestea, candidatul independent Andrei Postolache este foarte activ pe pagina unui partid politic fără personalitate juridică. Pagina ”Pentru Iași” este un instrument de promovare ce pare foarte eficient pentru candidatul independent. În cronologie sunt câte trei-cinci postări zilniclink-uri către emisiuni electorale și articole din presă, fotografii de campanie. Clipul video lansat de candidatul Andrei Postolache în urmă cu câteva zile are o audineță record pe Facebook, înregistrând 880 de distribuiri și 73.000 de vizualizări.
Andrei Postolache, profil personal, se prezintă cu 3.372 de prieteni. Postează de trei-cinci ori pe zi, mesaje scurte către potențiali alegători, critice la adresa tututor partidelor care au fost la cârma orașului în ultimii 20 de ani, share-uri favorabile de la prieteni, link-uri către emisiuni electorale și articole din presă, fotografii de la activități de campanie.

Independenții
Pe pagina de politician, Anca Preda a strâns 5.323 like-uri. În cronologie se regăsesc una, rar câte două postări pe zi. Este vorba despre link-uri către emisiuni electorale și fotografii din activități de campanie. În aceste fotografii candidatul independent Anca Preda apare mai tot timpul singură, împărțind materiale electorale pe stradă.
Viorel Blăjuț are 5.145 like-uri pe pagina de politician. Pe fotografia de copertă a deputatului independent apare sloganul său de campanie pentru Primăria Iași – A venit timpul Iașului. În cronologie se înregistrează câte o postare pe zi sau chiar la două zile, materiale electorale, link-uri către blogul personal, articole din ziare și emisiuni electorale.

Jurnal online
Petru Movilă are 4.998 prieteni pe profilul personal. Candidatul PMP la Primăria Municipiului Iași folosește profilul său personal de Facebook. Are câte una-două postări zilnic, link-uri către emisiuni electorale și articole din presă, idei din programul politic, fotografii din campania electorală și chiar fotografii cu alți candidați PMP.
Camelia Bogdănici a ajuns la 3.648 like-uri pe pagina de persoană publică. Candidatul UNPR la funcția de primar înregistrează în cronologia paginii de Facebook câte trei-patru postări zilnic. Este vorba despre link-uri către emisiuni electorale la radio sau la posturi de televiziune, link-uri către articole din presă, fotografii de la diverse evenimente publice și activități de campanie.

Una pe zi
Radu Botez are 544 like-uri pe pagina de persoană publică. Candidatul ALDE la Primăria Iași Radu Botez are una dintre cele mai sărăcăcioase pagini de Facebook, cu o medie de o postare pe zi. Este vorba în principal despre link-uri către emisiuni electorale și prezentarea programului politic, în etape.

Audiență pe FB
Primarul din Cluj, Emil Boc, organizează periodic audiențe în direct pe Facebook. Practic, este vorba de o transmisiune live pe Facebook, cu video și sunet de pe pagina lui Boc. Internauții îi pot adresa întrebări lui Boc în spațiul destinat comentariilor, iar primarul Clujului răspunde, de regulă, pe loc. Cu timpul „audienței” este limitat la o oră, o oră și jumătate, la întrebările la care nu mai este timp pentru răspuns se revine, în scris, după câteva zile, timp în care consilierii lui Boc formulează răspunsurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *