Mereu tânăra bicicletă

Ce copil sau tânăr nu cunoaște dorința arzătoare de a avea o bicicletă a lui, pe care s-o pedaleze singur, să prindă viteză, să-i fluture vântul prin freză, să se ia la întrecere cu alții? Evident, există mulți oameni care doar au văzut cum arată o bicicletă, fără a o folosi vreodată. Aceștia nu cunosc emoția intensă pe care o încerci atunci când te urci prima dată în șa și când încerci repetat să-ți menții echilibrul pe cele două roți, până te înveți să stăpânești această mașinărie simplă. Vorbim de simpla bicicletă, fără a ne hazarda în sofisticării tehnice care pot face din acest obiect pe două roți un element de acrobație spectacular. Rămânem la stadiul de a pedala, de a ne umfla roțile, de a ne unge lanțul și pinioanele și de a strînge bine niște șuruburi. Și chiar merită să cunoaștem istoria acestui mijloc de deplasare facil, ușor de întreținut, nepoluant și ajutător pentru condiția noastră fizică.

Prima bicicletă, fără pedale

În 1817,  se pare că baronul german Karl Drais von Sauerbronn a fost primul care a schițat ideea unui astfel de mijloc de transport și a prezentat-o la Paris, în cadrul unei expoziții. Strămoșul bicicletei de astăzi , denumită de baron „Draisenna” după numele său, era construită integral din lemn, nu avea pedale, iar utilizatorul trebuia să împingă cu picioarele pentru a se deplasa.

Velocipedul

Următoarea apariţie a maşinăriei pe două roţi a fost în 1865, când pedalele au fost aplicate direct pe roata din faţa. Maşinăria a fost numită velociped dar era cunoscută în termeni populari ca şi “bone shaker”(scuturător de oase). Porecla este justificată, având în vedere faptul că velocipedul era construit din lemn şi ulterior a fost echipat cu o bandă de metal pe roţi pentru o rezistenţa sporită. Această combinaţie, împreună cu strazile pavate cu pietre, nu oferea o calatorie foarte confortabila

Bicicleta cu roată mare

Următorul pas este deja cunoscut de multa lume. O bicicletă cu o roată foarte mare în faţa şi cu o roata mai micuţa în spate. Era anul 1870 când această “Maşinărie” a apărut. Pedalele erau în continuare ataşate de roata din faţă. Cauciucul a fost folosit prima oară în combinaţie cu spiţele, pentru oferirea unei călătorii mai confortabile. Roata din faţă era foarte mare deoarece constructorii au realizat că în acest fel o rotaţie a pedalelor va permite deplasarea pe o distanţă mai mare.Această maşinărie a fost prima care a purtat numele de bicicletă (bicycle).

Trei roți pentru dame

În timp ce barbaţii riscau să se accidenteze pe o bicicletă instabilă, doamnele, îmbrăcate în fuste lungi şi strânse de corset aveau nevoie de altceva. Aşa a apărut bicicleta cu trei roţi. Acestea ofereau o altă prestanţă fiind utilizate şi de medici sau avocaţi.

Mountain Bike

Anul 1916 a fost unul important în istoria bicicletei, fiind anul înființării companiei Arnold & Schwinn, devenită din 1960 Schwinn Bicycle Company, una dintre cele mai mari companii producătoare de biciclete, precum și unul dintre sponsorii echipelor de curse cicliste. Între anii 1960 și 1970 apar și se dezvoltă bicicletele cu mai multe viteze, construite de compania Schwinn. Tot această firmă este printre primii creatori ai celebrului model pentru copii BMX, mai târziu înlocuit de mult mai performanta bicicletă Mountain Bike.

Urmează bicicleta digitală

Cei de la Samsung lucrează la o bicicletă inteligentă încă de anul trecut, în ideea de a schimba faptul că bicicletele sunt cele mai nesigure mijloace de transport. Se pare că cei de la Ford Motor vor să urmeze aceeași cale. Compania a anunțat că proiectul Ford Smart Mobility intră în faza de implementare, împreună cu un concept inedit de bicicletă digitală. MoDe: Flex este o bicicletă inteligentă, pe care poți merge fără a te folosi de mâini, care îți oferă instrucțiuni de navigare și care poate monitoriza pulsul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *