Bârfe din cartotecă, facem haz, nu circotecă

Euro-alegerile, o imensă lehamite. Adversarii beau cafele şi-şi spun bancuri: Domnilor, voi ați mai văzut așa campanie în viața voastră? Una în care să nu se întâmple nimic, la BEJ să ajungă doar vreo două contestații mari și late, în care candidații să nu se scuipe între ei și aproape să nu vezi o găleată galbenă sau niște papuci albaștri? O explicație pentru liniștea din campania asta evropenească este că pe români îi doare la carburator de cine e evroparlamentar. Alta, că strategii adverși au altă treabă decât să se agite în campanie. Cum văzurăm deunăzi, la o terasă din centru, pe unul de la un partid și pe altul de la alt partid, chipurile adversari, dar relaxați, bine dispuși și spunând bancuri la o cafeluță. Niciun pic de ură, niciun ”mama voastră de golani” sau ceva la stilul. Hmmm… ce s-o fi întâmplând? Dar mai distractiv e că toate partidele, mai puţin PSD, spun că vor lua decizii importante legate de viitorul lor în funcţie tocmai de rezultatul acestor alegeri. Păi, până la urmă, este sau nu important scrutinul european?

Un primar de comună, căutat de DNA, a început epurările printre subordonaţi: Ce face un premar de comună când îl caută DNA pe-acasă? Simplu, face anchetă să vadă cine l-a turnat. Află sau nu află, contează mai puțin, că dacă omul vrea, vede pete și în soare. Dacă bănuiește pe unul, îl zboară și aduce pe-altul. Așa cică ar fi procedat și edilul unei comune de pe malul verde al Prutului, cu nume derivat din prisacă. Comuna, nu primarul. A scăpat de secretarul vechi și trecut prin ciur și dârmon și l-a angajat pe un tinerel imberb, care are și bafta să-i fie nepot de văr. Deh, nepotisme de rural. Dar chiar n-ai milă de bietul băiat? Vrei să dea cu subsemnatul la procorori după ce semnează tot ce-i zici matale să semneze? Rușinică!

Aerohalta, promovată pe autobuzele din târg: Şi dacă tot e vorba de bârfe, unele chestii nu reușim să le înțelegem nici să stăm în cap. De exemplu, politichia de promovare a aerohaltei ieșene. Recent, s-au lăudat peste tot că ce promovare își fac ei cu un protocol semnat cu o mare firmă de automobile nemțești, de care își cumpără toți cocalarii când vor să se dea șmecheri sau toți oamenii de afaceri pe care nu-i mai încap conturile. Aeroport de calitate, bilete scumpe ca mașinile alea. Bun, frumos, să știe lumea despre ce e vorba. Dar atunci, de ce aceeași siglă a haltei aeriene o vedem pe toate autobuzele din târg? Ce-are MAZ-ul cu Boeing-ul? Aaa, sau o fi pentru călătorii care se îmbulzesc ca nebunii să urce în autobuze, să ajungă la aeroport ca să zboare în ţările calde. Asta da, strategie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *