Filmul dispariţiei celei de-a şaptea arte, la Iaşi

Cinema Tineretului e în paragină, cel din Dacia e folosit pentru întâlniri politice, iar Victoria şi Republica sunt singurele care mai funcţionează. Dar cel din Copou unde a dispărut? Că a fost transformat în discotecă asta ştim, dar nu am reuşit să înţelegem ce s-a întâmplat cu toată aparatura şi sistemul de sonorizare…

Se pare că cei care au închiriat cinematograful din Copou, aveau o clauză în contract prin care erau obligaţi să menţină în bune condiţii aparatura existentă şi să dezvolte conceptul de „Cinema Restaurant”. Oamenii puteau veni să savureze o mâncare delicioasă, dar în acelaşi timp ar fi putut viziona cu plăcere şi un film. Sau, puteau plăti contravaloarea biletelor peliculelor de la RADEF (România Film), care ar fi trebuit să ruleze în mod normal. Dar, se pare că persoanele care au preluat spaţiul, nu au respectat nici una dintre clauzele impuse în contract.

Directorul de atunci al RADEF-ului, Mihail Ţintea (propus fiind de către Sergiu Nicolaescu, care ar şi regretat apoi alegerea făcută) ar fi eliminat, se spune, din contract anumite clauze favorabile România Film şi le-ar fi redus şi chiria pentru spaţiul respectiv noilor proprietari.

Ba mai mult! Se pare că în spatele acestora, în speţă a lui Ghenade Covaliuc (patronul Skye din fostul Cinema Copou), ar sta fratele unui fost colonel GRU de la Moscova (fostele Servicii Secrete ale Armatei URSS). În această combinaţie a mai fost vehiculat şi numele companiei petroliere Lukoil.

Nu am avut ocazia să vedem dacă în fosta Uniunea Sovietică arătau la fel ca în Copou cinematografele, însă, de prea mult timp aşteptăm, ca păcălicii, să vizionăm şi un film (că aşa scrie şi-n contract), de orice natură ar fi el: rusesc, kîrkîz, cecen ş.a.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *