Din nou despre accidentul cu tramvaiul

Am urmărit cu mare atenţie comentariile care s-au făcut prin media locală şi naţională pe seama oribilului accident de tramvai de la Fundaţie, din urmă cu o săptămână. Şi, între timp, am fost întrebat, sfătuit şi întors pe toate părţile de tot felul de oameni, prieteni, cunoştinţe şi necunoscuţi. La unison, adică fără excepţie, toţi mi-au spus că pentru această tragedie cineva trebuie să plătească iar acel cineva nu e musai să fie vatmanul, care de altfel urmează să fie cercetat în libertate, ci administraţia locală şi regia de transport în comun.

***

Personal, înclin să le dau dreptate celor care spun că vatmanul nu prezintă pericol public, pentru că argumentele procurorului Pretula, pe acest caz, sunt de-a dreptul stupide. Vatmanul nu era beat şi nici nu s-a angajat în vreo depăşire neregulamentară. Tramvaiele sunt făcute să meargă pe linie iar din punct de vedere al prevenţiei şi conduitei în trafic acesta nu prea avea ce face dacă nu-l ţineau frânele. Practic, ce pericol public ar prezenta respectivul vatman? Acela că dacă e lăsat în libertate, de-acum gata, se urcă în primul tramvai disponibil şi se pune pe trântit oameni şi maşini pe diverse trasee de tramvai din oraş?! E clar că unii oameni nu au simţul ridicolului iar faptul că un procuror vine cu asemenea argumente în instanţă pentru a lua libertatea unui om demonstrază încă o dată că mentalitatea de stat poliţienesc de tip sovietic încă mai persistă prin magistratură.

***

Voluntar sau nu, accidentul produs de vatmanul cu pricina a băgat în pământ un om şi a schilodit pe viaţă un altul, care va avea de tras mai multe operaţii prin spitale. Nu neg, există posibilitatea unei erori umane din partea vatmanului, aşa cum declara presei un primar foarte drag familiei mele, dar parcă prea s-au grăbit cu toţii să dea vina pe el şi, evident, pe mort! Ce căuta mortul cu maşina pe linia de tramvai? Asta era insinuarea care ar fi picat mănuşă celor care doresc să muşamalizeze acest caz. Păi, mortul cu maşina nu a căutat nimic pe linia de tramvai. Conform declaraţiei supravieţuitorului de pe scaunul din dreapta al Daciei făcute zob, care acum e internat la Spitalul Floreasca din Bucureşti, maşina Penitenciarului staţiona la semafor pe banda din dreapta, ca să meargă din Copou spre Păcurari, unde avea treabă. Tramvaiul e cel care a deraiat de pe linie şi a tras Dacia sub el! Deci mortul nu e vinovat, ci victimă.

***

Nu ştiu cât de specialist în accidente produse de tramvaie o fi acel Gaginschi, expertul pus să cerceteze acest caz. Dar, dacă un tramvai de 35 de tone sare aşa uşor de pe şine, înseamnă că ori tramvaiul are o problemă, ori şina. Şi atunci, îmi pun şi eu, ca prostul, întrebarea: dar ale cui sunt şinele şi tramvaiele?

***

Una peste alta, familia mea trece acum prin nişte momente grele. După ce mi-a rămas nepotul sinistrat în Japonia, cu casa luată de tsunami la doar două luni după ce a terminat-o de ridicat, cu credit la bancă, ne-am pomenit şi cu accidentul care a băgat-o pe maică-sa în spital. Nu ştiu cum s-au brodit toate, dar va trebui să o scoatem cumva la capăt. Din discuţiile pe care le-am avut cu medicii de la Bucureşti, Mirela Drăguşanu – asistenta scoasă de sub tramvai în stare critică – mai are de stat imobilizată în pat încă trei săptămâni pentru că organismul ei e atât de şocat, încât o intervenţie chirurgicală imediată i-ar putea produce complicaţii, la care nimeni nu poate da garanţii. Intervenţia chirurgicală respectivă presupune adunarea unor fragmente de os de la bazin într-o normalitate relativă, care să permită, ulterior, o protezare a şoldului. După altă perioadă de timp, va urma operaţia de protezare propriu-zisă. Proteza de şold, din câte mi-a spus mediul specialist Liviu Bădică, are o garanţie de zece ani, după care va trebui schimbată. Altă operaţie, alt chin… Şi tot aşa din 10 în 10 ani dacă între timp nu se inventează ceva mai trainic.

***

Colegii de serviciu ai Mirelei Drăguşanu – cărora le mulţumesc din inimă pentru sprijinul acordat – au deschis două conturi în care persoanele fizice sau juridice interesate pot să dea o mână de ajutor persoanei accidentate în lungul ei drum spre recuperarea medicală: RO11CARP024100738061EU01 (în euro) şi RO54CARP024100738061R001 (în lei). Orice contribuţie e binevenită.



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *