Iașul a fost pentru două zile capitala termoficării din România

Pe 24 și 25 martie 2016, Iașul a devenit „capitala termoficării centralizate” din România. Conferința comercială organizată de Veolia Energie Iași, cu titlul „Termoficarea centralizată – pași spre viitor” a reunit în Capitala Moldovei peste 160 de participanți: reprezentanți ai asociațiilor de proprietari din toată țară, ai autorităților locale și naționale și ai operatorilor de termoficare din 15 orașe: Timișoara, Oradea, Arad, Cluj-Napoca, Craiova, Buzău, Râmnicu Vâlcea, Brașov, Ploiești, București, Constanţa, Bacău, Botoșani, Suceava, Chișinău şi, bineînțeles, Iaşi. Evenimentul a fost structurat pe două zile, incluzând vizite în teren la CET Holboca și CET Tudor și la blocurile unde s-a implementat proiectul de contorizare individuală cu distribuția pe orizontală, dar și o sesiune amplă de lucru, pe teme aplicate.

Pe teren
Astfel, joi, 24 martie, participanții au efectuat o vizită de lucru la centralele de producție CET Holboca și CET Tudor, unde au primit informații și detalii despre noile instalații realizate cu finanțare europeană, precum și despre modul în care funcționează dispeceratul de relații cu clienții al Veolia Energie Iași, ce asigură legatura directă dintre Centrul de Apel non-stop cu număr gratuit și echipele de intervenție din teren. „Am avut o vizită de lucru dinamică, în care am prezentat oaspeților noștri detalii despre proiectele deja realizate la centralele de producție. La CET Holboca, participanții la conferință s-au arătat interesați mai ales de instalația de colectare în stare uscată a zgurii și cenușii, de procesul de retehnologizare a cazanului de abur K2 prin montarea instalației de denoxare și de noua instalație de desulfurare. Apoi, la CET Tudor s-au oferit informații despre cele doua cazane de apă fierbite, CAF 1 și CAF 3, reabilitate prin fonduri europene, despre reabilitarea pompelor de termoficare și despre înlocuirea celor 23 km de rețele primare și secundare atât de către Veolia (12 km) cât și de Municipalitate, cu fonduri europene (11 km)”, a declarat Ana-Maria Icătoiu, director comercial și de comunicare Veolia Energie Iași.

Pe trei axe
Vineri, 25 martie, în Sala Rossini a Complexului Palas a avut loc o reuniune de lucru aplicată, în care 10 vorbitori au susținut prezentări legate de investițiile în sistemul centralizat de termoficare, relația cu clienții finali, proiectele de dezvoltare și studiile științifice asupra efectelor poluării provocate de soluțiile alternative de încălzire. „Strategia noastră presupune trei axe principale: optimizarea și eficientizarea sistemului, consolidarea portofoliului existent și dezvoltarea susținută. Iar pentru asta, am poziționat clientul în centrul preocupărilor noastre. Astăzi, putem spune că randamentul global al sistemului de termoficare din Iași a crescut, iar gradul de continuitate este aproape de 100%”, a declarat Alexandru Teleru, directorul general Veolia Energie Iași.

Pentru viitor
Prin accesarea fondurilor europene disponibile în cadrul Programului Operațional pentru Infrastructuri Mari, se vor înlocui aproape 150 de km de conductă din rețele primare și secundare, primele licitații de lucrări urmând să fie lansate de Primăria Municipiului Iași în primăvara acestui an.

Un pariu câștigat
Discuțiile aplicate cu participanții la conferința Veolia nu au ocolit problemele moștenite la preluarea termoficării centralizate din Iași. Până în 2012, comunicarea cu clienții sistemului de termoficare din Municipiul Iași era opacă, ineficientă, greoaie: aproape inexistentă. Noua echipă comercială a asumat trecutul și, pe baza unor obiective individuale și comune clar stabilite, a stabilit un plan de acțiuni. „Viziunea noastră în relația cu clienții este una de respect și responsabilitate. Orice serviciu public își păstrează clienții dacă aceștia sunt mulțumiți. De aceea, am pornit un dialog real, am ascultat cu atenție și am comunicat periodic toate informațiile care privesc în mod direct clientul. După 3 ani și jumătate de muncă asiduă, am stabilizat portofoliul de clienți și am recâștigat încrederea ieșenilor”, a declarat Ana-Maria Icătoiu, director comercial și de comunicare Veolia Energie Iași.

Continuitate
Acțiunile de comunicare au fost dublate permanent de îmbunătățirea parteneriatului cu clienții existenți, pentru a oferi un serviciu public performant. „Înainte de a veni Veolia la Iași, căldura se pornea târziu, avariile pe rețea erau numeroase, iar apa caldă ajungea în casele oamenilor la o temperatură incorectă. Acum, aducem cărbunele la timp și pornim căldura exact când clienții noștri au nevoie. Am înlocuit 12 km de rețele primare și secundare, iar gradul de continuitate în furnizarea agentului termic a crescut la 96,9%, față de 80%, cât era înainte de 2012. Am introdus peste 2.700 metri liniari de conducte de recirculare a apei calde, pentru a elimina această problemă”, a prezentat Adrian Timofte, manager portofoliu existent, Veolia Energie Iași. Relația cu clienții este în centrul preocupării echipei Veolia, care pune la dispoziție ieșenilor 5 căi de comunicare:

– Centrul de Apel Non-Stop (număr gratuit în orice rețea): 0.800.800.123
– Adresa unică de email iasi@veolia.com
– Biroul de Relații cu Clienții
– Corespondența scrisă
– Contul oficial de Facebook: www.facebook.com/veoliaenergieiasi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *